Al zakelijk actief op social media? Of wil je ermee beginnen? Begin dan eerst met de social media strategie. Wat wil je ermee bereiken. Wie wil je ermee bereiken? Wie beheert de accounts en wat zijn de do’s en dont’s?
Deze en meer vragen komen aan bod bij het bepalen van de uitgangspunten voor een goede strategie. We zetten samen een social media strategie uit voor de lange termijn. Die strategie vormt een belangrijke leidraad voor het gebruik en de zakelijke inzet van geselecteerde social media kanalen. Een belangrijk onderwerp in de social media strategie is onder andere hoe de corporate website zich verhoudt tot de sociale media.
Social media outsourcing
Desgewenst kan ik een deel van de activiteiten overnemen zodat je de handen vrij hebt voor andere zaken die ook jouw volle aandacht nodig hebben. In samenwerking met een netwerk van social media specialisten kan ik je adviseren over – en concreet helpen met – het bepalen en uitrollen van de social media strategie. Volledige outsourcing is niet mogelijk; social media draait om authenticiteit, er moet dus te allen tijde met echte mensen gecommuniceerd kunnen worden.
Wat is social media?
Sociale media bieden je een plek om jouw merk nog meer te kunnen ervaren. Daarnaast kun je er dichter mee bij de consument komen. Je kunt hierbij denken aan Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram etc. Voor bijvoorbeeld storytelling, kennisdeling, of het delen van nieuwtjes en gebruikerservaringen kun je deze kanalen goed benutten. En je hoeft hier niet perse een groot communicatiebudget voor te hebben om succesvol te zijn.
Waarmee ik je kan helpen
Kwalitatief verkeer verhogen
Leads identificeren
Conversieoptimalisatie
Geautomatiseerde opvolging
Waarom zakelijk actief zijn met social media?
Consumenten hechten veel waarde aan wat andere consumenten vertellen over een merk of product, dan aan wat een bedrijf of merk over zichzelf zegt. Door goed te kijken en luisteren en er vervolgens naar te handelen, kun je door middel van social media dichter bij je klant komen te staan en dat zal jullie beide veel voordelen opleveren in de toekomst:
Met internet en social media bouw je aan je naamsbekendheid en bewaak je je imago
Je kunt er kennis op doen en kennis delen
Mogelijkheid tot co-creatie zodat producten en diensten ontwikkeld of verbeterd worden.