Een valkuil bij het inzetten van social media is het inzetten van het verkeerde kanaal. Wil jij bijvoorbeeld een oudere doelgroep bereiken? Dan is Instagram niet het social media kanaal waar jouw focus op moet liggen. Wanneer je gaat starten met social media, is het belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep is en waar ze zich bevinden. Begin daarom altijd met een social media analyse!
Voordelen van een social media analyse
Social media op de juiste manier inzetten heeft vele voordelen voor jouw organisatie:
Het verhoogt de merkbekendheid
Het geeft jouw doelgroep een positieve houding tegenover jouw merk
Het verbetert de online vindbaarheid
Je kunt op een juiste wijze de interactie aangaan met jouw doelgroep
Het juiste kanaal inzetten
Om te bepalen wat voor jouw organisatie het juiste social media kanaal is, voeren wij een social media analyse uit. In deze analyse bekijken we wie jouw doelgroep is en waar deze doelgroep zich bevindt. Zo is LinkedIn geschikt voor een zakelijke doelgroep, terwijl Instagram geschikt is voor de jonge consument.
Huidig gebruik van social media
Maak je al gebruik van social media, maar levert dit niet het gewenste resultaat op? Dan is het belangrijk te analyseren waar dit aan ligt. Wij kijken hoe je social media op dit moment inzet. Welke kanalen gebruik je, welke content komt daarop voor en hoe consequent plaats je content op social media? Hieruit trekken wij een conclusie. Wij adviseren je over de beste manier om social media in te zetten voor jouw organisatie.
Laat jouw social media gebruik analyseren
Wil je graag weten waarom je nog niet het gewenste resultaat behaalt met social media? Laat BM Upclose het analyseren . Daarna gaan we samen aan de slag om social media op de juiste manier in te zetten. Neem vandaag nog contact op met onze specialist.