Wanneer iemand op zoek is naar jouw producten of diensten, legt hij of zij een heel groot gedeelte van de zoektocht (klantreis) af voordat er contact wordt opgenomen. Zo wordt er bijvoorbeeld navraag gedaan bij bekenden, gezocht op Google en op je website gekeken. Daarna vindt er een beslistraject plaats, een longlist, een shortlist, enzovoorts. Als alles vervolgens in jouw voordeel loopt, dan rinkelt bij jou de telefoon. Hoe mooi zou het zijn als je al eerder in die klantreis weet wie er naar je op zoek is en wat zijn of haar interesse precies is? Dat stelt je in staat om veel beter aan te geven hoe je dienstverlening eruit ziet en wat je te bieden hebt. Met Marketing Automation kan dat.
Leads worden in een vroeg(er) stadium geïdentificeerd en op een efficiënte manier voorzien van de informatie die ze écht nodig hebben. Zo steek je je energie precies in de zaken die voor de ontvanger relevant zijn en groeit het goede gevoel bij je prospect. De lead groeit van een oriënterende bezoeker naar een prospect die alle informatie en het juiste gevoel heeft om i