Een e-mailmarketing oplossing is een krachtige tool om veel mensen relatief goedkoop te bereiken. Doordat je 1-op-1 met je (potentiele) klant communiceert, is de juiste boodschap op het juiste moment, goed weergegeven (denk aan mobiel, tablet) de ideale sales en marketingtool. BM Upclose weet hoe je een krachtige e-mail moet vormgeven, in de herkenbare en sterke huisstijl van jouw merk.
Wat is e-mailmarketing?
Het versturen van je maandelijkse of wekelijkse nieuwsbrief is erg belangrijk. Tegen relatief lage kosten (per verzonden e-mail) kan je een boodschap naar je klanten en leads sturen. Maar, kies je voor massa communicatie of ga je voor de relevante boodschap die op maat gemaakt is voor de ontvanger? Een nieuwsbrief versturen of écht strategisch bezig zijn met e-mailmarketing, zijn twee totaal verschillende manieren om dit aan te pakken. Relevante campagnes die specifieke segmenten binnen je database targeten en een hele relevante boodschap met zich meebrengen. Dat is effectief en doeltreffend!
E-mail marketing software
Tegenwoordig bestaan er diverse e-mailmarketing platformen zoals Clang, Tripolis, MailChimp en Copernica. Al deze tools zijn qua uiterlijk erg verschillend maar kunnen onder de motorkap hetzelfde.
Door middel van voor gedefinieerde templates (designs) kunnen er in een handomdraai gericht boodschappen verstuurd worden naar enkele tot duizenden ontvangers. De ontvangers kunnen in de beheeromgeving worden gegroepeerd naar bijvoorbeeld interesse, zodat ook de e-mailnieuwsbrief op deze interesses kan worden afgestemd. De beheeromgeving houdt bij hoeveel ontvangers daadwerkelijk de nieuwsbrief openen, doorklikken en dus daadwerkelijk de inhoud tot zich nemen. Op basis van deze inzichten kan de content telkens worden aangescherpt.
Voordelen van professionele e-mailmarketing aanpak
Een nieuwsbrief versturen is tegenwoordig niet onderscheidend genoeg meer. Het gaat om de toegevoegde waarde van de – relevante – boodschap die je wilt overbrengen op je klanten en leads. Maar wat zijn nou de voordelen van een professionele e-mailmarketing aanpak?
Top-of-mind-awareness: doordat je boodschap rechtstreeks in de inbox van je klanten terecht komt val je op.
De kosten per verzonden mail zijn relatief laag.
E-mail heeft als marketing kanaal gemiddeld genomen de hoogste ROI (Return On Investment)
Via e-mailmarketing is traffic te genereren naar je website, zodat de informatie die daar te vinden is weer onder de aandacht komt.
Je laat zien dat je in beweging bent en waar je mee bezig bent.