Conversie optimalisatie
CONTACT

Met conversie optimalisatie het maximale uit je website halen

Bij conversie optimalisatie wil je bijvoorbeeld meer bezoekers converteren in klanten. In de praktijk komt het neer op het uitvoeren van analyses, in kaart brengen van mogelijke verbeterpunten en vooral veel testen. Stel je eens voor dat je homepage een bounce-rate heeft van 65% en dat dit door een andere structuur en indeling van de elementen teruggebracht wordt naar 50%. In theorie zijn er dan meer bezoekers die uiteindelijk een actie uitvoeren waardoor er een conversie-doel is gehaald. Het inzetten van conversie optimalisatie draagt bij aan het verbeteren van je online succes.

Hoe werkt Conversie Optimalisatie?

Enkele voorbeelden zijn het aanpassen van functionaliteiten op basis van interactie (effecten, uitklap menu’s, zoomen, etc.) of factoren die afleiding veroorzaken tijdens het plaatsen van een online bestelling of het invullen van een formulier. Maar ook woord- en tekstgebruik, kleuren en afbeeldingen kunnen positieve of negatieve effecten hebben. Samen met jou breng ik de pijnpunten in kaart door het bezoekersgedrag te onderzoeken. Wij analyseren deze data, maak een rapportage met verbeterpunten en voer samen met jou de optimalisaties door. Deze veranderingen kunnen we vervolgens valideren aan de hand van onderzoek. Zo weet je precies wat het effect is van een aanpassing op je website.

Waarmee BM Upclose kan helpen

  • Online gedrag onderzoeken
  • Optimalisaties implementeren
  • Testen van optimalisaties

BM Upclose
Wilhelminastraat 69
2651DK Berkel & Rodenrijs

06-38080928
baukemuller@bmupclose.nl
KvK nr.: 72225858