Het belang van goede content

Zonder goede content is communicatie nooit effectief. Een website, app, folder, beursmateriaal, ze bevatten allemaal content. Scherpe content, waar je op gevonden wordt. Maar vooral ook content die relevant is, die de ontvanger raakt en die op de juiste manier vertelt wat je je doelgroep te bieden hebt. Content waarmee je je onderscheidt en waarmee je écht je eigen verhaal vertelt.

Denken én doen

Content klinkt misschien eenvoudig, maar écht goede content vergt denkwerk. In die brij van informatie die we op ons afgevuurd krijgen, is het zaak dat je eenduidig en scherp precies dát communiceert wat je wilt overbrengen. En dat is helemaal niet zo moeilijk, maar het vergt voorbereiding en discipline.

Content strategie

Content bepaalt of je gevonden wordt, of je begrepen wordt en daarmee of je je doelstellingen haalt. Wat je vertelt moet aansluiten bij wat je wilt bereiken, maar vooral ook bij je doelgroep. Relevantie en authentiek zijn de toverwoorden. In de contentstrategie bepalen we wat we willen vertellen, aan wie we dat willen vertellen en via welke kanalen we dat gaan doen. In die volgorde. Eerst het verhaal, dan het kanaal.

Voor het uitvoeren van de contentstrategie heb je natuurlijk content nodig. Tekst, fotografie, video, een animatie, een prezi, een blog, het is allemaal content. Wanneer we weten wat we aan wie willen vertellen en hoe we dat gaan doen, zorgen we ervoor dat het gemaakt wordt. Wij helpen je bij alle content creatie.

Maak het vindbaar

Goede content mag gevonden worden door iedereen die er naar zoekt. Ook vindbaarheid begint met relevantie. Door wie wil je gevonden worden? Want dat bepaalt welke zoekwoorden je content moet bevatten. Zoekmachine optimalisatie begint niet pas wanneer de site of content al klaar is, maar direct vanaf de eerste ontwikkeling van de website en de creatie van de content.

BM Upclose
Wilhelminastraat 69
2651DK Berkel & Rodenrijs

06-38080928
baukemuller@bmupclose.nl
KvK nr.: 72225858